Rospinning

Rospinning er effektiv træning af hele kroppen – intet mindre.

En træningsform, hvor en instruktør guider deltagerne igennem et træningsprogram i takt til god musik.

Rospinning ligner på mange måder den type spinningtræning, som de fleste fitnesscentre udbyder.

I Ishøj Roklub er cyklen udskiftet med en romaskine. Dermed får du trænet ben, bagdel, ryg, mave, arme og samtidig får konditonen et rigtig godt boost.

Hvordan kommer du i gang med rospinning?

Er du nysgerrig og er du frisk på at prøve – så er du allerede godt i gang.  Vi anbefaler, at deltagerne er minimum 12 år.

Du kontakter klubben på E-mail ishoj-roklub@ishoj-roklub.dk, for to gratis prøvetimer, før du skal beslutte dig, om du vil melde dig ind i Ishøj Roklub.

Et medlemskab i Ishøj Roklub giver adgang til ubegrænset træning.

Vi oplever at mange melder sig ind i Ishøj Roklub fordi de søger rospinning som træningsform – det er vi glade for. Flere bliver efterfølgende tiltrukket af roningen og kommer med på vandet, men det er ikke en forudsætning.

Rospinning forudsætter, som roning, ikke noget særligt tøj eller udstyr. Du skal bare komme i almindelig sportstøj og et par indendørs kondisko.

Hvornår kan du rospinne? Vi afvikler rospinninghold på hverdage i vintersæsonen og har færre hold om sommeren.

Rospinningsinstruktørerne er alle frivillige. De gør det fordi de synes det er sjovt og fordi de gerne selv vil træne. Det er også derfor Ishøj Roklub har færre rospinningshold om sommeren – instruktørerne “går på vandet” og roer.