Bliv medlem

Det praktiske

I Ishøj Roklub kan du starte som ny roer hele året.

Du skal blot bruge kontaktformular nederst på siden.

Som nyt medlem “kanin” starter du med et instruktion forløb og derefter, nogle klubaftenture hvor slut instruktionen finder sted.

I dette forløb vil vore instruktører lære dig rotaget, samt de kommandoer, der er nødvendige, for at du kan ro. Alle nye får et instruktionskort, som sikrer en ensartet uddannelse. Det er derfor muligt, at du kan have flere instruktører.

Efter disse lektioner, hvor du har gennemgået alle nødvendige kommandoer, tager instruktørerne stilling til, om du kan frigives.

Rent praktisk betyder “frigivet”, at du må ro med andre medlemmer uden instruktør (dog med godkendt styrmand).

Vi opfordrer til at du herefter prioritere at komme ned i klubben på roaftnerne.

Det er vigtigt at få opbygget en god fortrolighed med roningen – og vi vil rigtig gerne lærer dig at kende.

En ny roer kaldes en kanin i den første ro-sæson.

For at du kan modtage instruktion og ro i Ishøj Roklub er det et krav at du er medlem og har betalt dit første kontingent.

Du skal derudover være sikker på at du kan svømme min. 300 m uden svømme- eller redningsvest.

Hvad skal jeg tage på til træning?

Tag tætsiddende tøj på – svarende til hvad du ville tage på, hvis du skulle ud og løbe den pågældende dag.

Eksempel: korte/lange tights, svedtransporterende trøje, t-shirt, ekstra isolering hvis det er koldt, samt en vindtæt jakke.

Dine træningssko må ikke have en for bred hæl. Ved småregn er en kasket god at have med.

Der er omklædnings- og badefaciliteter i klubben. Husk håndklæde.

Fra en anden klub

Er du frigivet som roer i en anden roklub i Danmark så kan din roret overføres til Ishøj Roklub uden problemer.

Har du styrmandsret, instruktørret, langtursstyrmandsret el.lign. så fortæl os om det. Så finder vi sammen ud af behovet for en evt. genopfriskning.

Kontaktformular

Alle er velkomne i Ishøj Roklub. Også hvis du ønsker prøvetur på rospinnings-hold eller prøvetur i en båd, inden du besluttet dig for at blive medlem af vores klub. Rosport er god sport.